Warunki techniczne
Warunki techniczne dotyczące nazw domen
Warunki dotyczące rejestracji i Utrzymywania Nazwy Domeny:
-
Nazwa Domeny może zostać zarejestrowana i być utrzymywana w Domenie .pl jako domenie najwyższego poziomu oraz w określonych w witrynie internetowej NASK domenach drugiego poziomu, np. .com.pl, .waw.pl.
-
Nazwa Domeny może składać się wyłącznie z następujących znaków: liter alfabetu łacińskiego, cyfr oraz znaku "-".
-
Znak "-" nie może występować na początku Nazwy Domeny, na końcu Nazwy Domeny oraz na 3 i 4 pozycji w Nazwie Domeny jednocześnie (wyjątek stanowią Nazwy Domeny z prefiksem "xn--").
-
Nazwa Domeny może zawierać do 63 znaków bez znaków Domeny .pl lub domen drugiego poziomu, np. .com.pl, .waw.pl.
-
Wielkość liter w Nazwie Domeny nie ma znaczenia z punktu widzenia utrzymywania Nazwy Domeny.
-
Oferent lub Abonent jest zobowiązany podać: Nazwę Domeny, dane identyfikujące Oferenta lub Abonenta, co najmniej dwa serwery przeznaczone do utrzymywania Nazwy Domeny. Dla jednej Nazwy Domeny możliwe jest wskazywanie danych tylko jednego Abonenta.
-
Przeniesienie praw przysługujących Abonentowi na podstawie Umowy, może zostać dokonane wyłącznie wraz z jednoczesnym przeniesieniem obowiązków z niej wynikających, w szczególności w wypadku dokonywania Zmiany Abonenta.
Warunki dotyczące Zmiany Delegacji Nazwy Domeny:
-
Zmiana Delegacji może zostać dokonana jedynie poprzez Partnera, zgodnie z określoną przez niego procedurą. Informację o podmiocie obsługującym daną Nazwę Domeny znaleźć można w bazie WHOIS.
-
NASK może nie wykonać zmiany, jeśli serwery nazw nie będą skonfigurowane i nie będą obsługiwały Nazwy Domeny, której dotyczy Zmiana Delegacji. Warunki techniczne zmiany zostały szczegółowo określone w odrębnym porozumieniu, zawartym pomiędzy NASK a Partnerem.
-
NASK w ramach procedury Zmiany Delegacji wprowadza przekazane za pośrednictwem Partnera rekordy DS do zarządzanych przez siebie stref.
Warunki dotyczące zmiany Partnera, na rzecz którego NASK wykonuje Obsługę Administracyjną i Techniczną:
-
Zmiana Partnera, na rzecz którego NASK wykonuje Obsługę Administracyjną i Techniczną wymaga udziału Abonenta.
-
Abonent dysponuje tzw. Authinfo tj. kodem autoryzującym zmianę Partnera w systemach NASK na innego Partnera. Abonent powinien uzyskać Authinfo od aktualnego Partnera i przekazać go wybranemu Partnerowi. W przypadku aktywowanego .pl Registry Lock* konieczne jest jego dezaktywowanie, co Abonent powinien zlecić aktualnemu Partnerowi.
-
Wybrany Partner po otrzymaniu kodu Authinfo inicjuje w systemie NASK zmianę Partnera, którą Abonent musi potwierdzić, postępując zgodnie z instrukcją otrzymaną pocztą elektroniczną. Wyrażenie zgody, o której mowa w punkcie 11 Regulaminu następuje z chwilą dokonania potwierdzenia wskazanego w zdaniu poprzedzającym.
-
Jeżeli porozumienie o współpracy w zakresie Obsługi Administracyjnej i Technicznej z Partnerem, któremu Abonent udzielił zgody, zostało rozwiązane lub wygasło, a Abonent nie dysponuje kodem Authinfo, Abonent postępując zgodnie z instrukcją otrzymaną pocztą elektroniczną wskazuje Partnera, któremu chce udzielić zgody. NASK przekazuje tak wskazanemu Partnerowi kod Authinfo. Zakończenie zmiany Partnera wymaga działań po stronie Partnera i Abonenta opisanych w punkcie 3.
* Więcej informacji o .pl Registry Lock znajduje się na tej stronie.